Pro Cardvlinders
Image default
Toerisme

Vaardigheden die aangeleerd worden in een Management opleidingsprogramma in de hospitality

Er moeten veel vaardigheden worden aangeleerd als men een opleiding in het hospitalitymanagement wil afronden. Door te werken met gasten tot het opleiden van een team, zal je zien dat er veel mogelijkheden zijn om vaardigheden toe te passen, die je reeds bezit en dat je ook in staat bent om nieuwe vaardigheden op te doen, die je zullen helpen doorheen jouw loopbaan. Onder deze vaardigheden hebben we o.a.:

o Leiderschap

o Koken

o Opleiding

Omdat de hospitality-industrie maar blijft uitbreiden, zal het bekomen van een diploma je voorbereiden op de vele uitdagingen en obstakels die je onderweg zal ontmoeten.

 

LEIDERSCHAP

Een van de meest waardevolle vaardigheden die je kunt opdoen in managementopleiding in de hospitality is leiderschap. Zelfs als je het gevoel hebt dat je niet onmiddellijk de vaardigheden hebt om nu een echte leider te worden, dan zal je toch eens het programma afgewerkt is, geleerd hebben :

o Hoe in een team te werken

o Hoe anderen te onderrichten en op te leiden

o Hoe snelle beslissingen te nemen

o Hoe te communiceren met het team

o Hoe om te gaan met verschillende types van mensen

Deze vaardigheden kunnen binnen de verschillende afdelingen van het hospitality management worden toegepast, zoals bvb. als chef, sous chef, supervisor, opleider en instructeur.

 

KOKEN

Een andere waardevolle vaardigheid die je zal aanleren, is om vele soorten gerechten te bereiden. Door verschillende beoordelingsstages te doorlopen terwijl je in een uitgebreide keuken werkt, zal je leren hoe je verschillende gangen, nagerechten en voorgerechten kan klaarmaken. Die vaardigheid waarbij je verschillende soorten gerechten kan klaarmaken, zal jou de kans geven om werk te vinden in verschillende restaurants en hotels. Met een praktijk gerichte opleiding, zullen de cursussen die je volgt , je wilskracht uitdagen om recepten uit te proberen, meer te leren over verschillende gerechten en hun presentatiemogelijkheden.

 

OPLEIDING

Om anderen op te leiden, moet je zelf in staat zijn om aan anderen de procedures en technieken duidelijk uit te leggen, zodat ze begrijpen wat er moet gebeuren in de keuken. Dit is een andere vaardigheid die je zal leren als je een hospitality management cursus volgt. De vaardigheid om iemand iets aan te leren, is iets dat je zeker nodig hebt als je na het afstuderen werk zoekt in een leidende functie.

 

Als aanvulling op de vaardigheden die hierboven vermeld werden, zal je ook leren hoe je de uitrusting juist moet reinigen, hoe je een menu in elkaar zet, hoe een plan opstelt voor de zitplaatsen, en hoe je een budget in evenwicht kan houden. Al deze vaardigheden zijn nodig om succes te hebben in de hospitality.

 

 

 

 

http://www.ivpp.nl/hospitality-training/